Thursday, December 4, 2008

Pelik...

Pelik lar aku...
Bila aku berterus terang kau ckp aku x sensitif...
Kata2 aku ni kasar...
Menyakitkan dan megguris hati..

Tapi sedar x kau...
Bila aku berterus terang...
Aku harap kau mendengarnya...
Membetulkan apa yang tersilap
Menzahirkan apa yang kekadang sukar diucap...

Bila aku berkata...
Aku membetulkan kesilapan aku juga...
Adakalanya kau x mengerti...
Mungkin juga kau tak fahami...
Aku bukan pujangga...
Yang bisa mengatur kata..
Aku bukan pemalsafah...
Kaya dengan istilah...

Aku ini x lain hanya aku....
Yang kau kenali tapi enggan kau fahami!
Yang kau sayangi tapi enggan kau hadapi!

5 comments:

alif-mikail said...

oh! berterus terang memang baik..

tapi jangan terlalu terang..

er.. mungkin aok tak faham apa yang nak koi sampaikan..

MaSHee said...

hehee...

Firdaus said...

aku hanya duit syiling, bila awal gaji kau campak aku merata, celah sofa, bawah bantal, tepi dapur gas.. tapi bila hujung bulan aku ko cari.. andai ku tahu... (salam kenal sajer nak test berkarya)

Ajeem said...

wauu..luahan hati ya..ada bakat berpuisi ni..moga orang yang dimaksudkan membaca artikel nii..

MaSHee said...

apei budak kampung: andai aku duit syiling, awal bulan pun berguna juga..klu x dibuat belanja..ku kutip..ku campak dalam telaga..biar suma impian terkabul jua..andaiku tahu..(memperkenalkan diri)

ajeem: X mungkin...