Friday, December 19, 2008

Don't easily Trust Anybody!

Aku baru lepas melayan DVD Smallville yg aku bru jer beli kat Penang aritu. Dari dulu sampai sekarang aku memang pengikut setiai siri smallville kat tv. Klu dulu setiap ahad malam kul 10, aku akan makesure masa aku akan dihabiskan dirumah mengikuti siri ni. Tapi dalam dok mengikuti kadang2 termiss gak sebab aku memang selalu balik rumah kat tepeng and bila nak balik ke shah alam aku akan amik bas malam. Tapi aper yg aku nak citer kat sini bukan pasal kegilaan aku pada siri smallville ni. Tu maybe next entry aku akan citer...hheeehe..tapi aper yg aku nak berkongsi citer ngan korang suma tentang bagaimana agaknya rasa hidup seperti si Clark Kent ni yang penuh ngan rahsia and he very struggle to keep hiding his own secret.

Sumtimes kiter x sedar kiter pun macam CK jugak....wearing a mask to hiding our true personality. Why it happen and why we do that? Jawapan aku mudah jer sebab dalam hidup kita ni kita tak selalu dapat jadi aper yang kita nak jadi. Mungkin dengan menyamar kita dapat menjadi diri kita yang sebenar. Kadang2 orang sekeliling kita meletakkan high expectation pada kita hingga membuat kita cuba menjadi yang terbaik. But the truth is not! We not as good as what they think we are!

We have our own secret...and that's what we do...keep pretending! Jadi aper point yang sebenarnya aku nak korang highlight kat sini ialah DON'T TRUST ANYBODY! Especially yang korang x pernah jumpa. Aku tertarik dengan entry dari Ritah Yahaya (Cetera Bahasa) bertajuk Cintaku kandas dirumputan (Saudari Ritah saya pinjam entry awk yer). Beliau ader ceriter tentang sahabatnya yang frust bercinta dengan rakan alam siber nyer. Jadi aku nak korang sumapun amik iktibar dari aper yang berlaku especially those gurls or women outside there. Jangan mudah percaya dengan sesiapa yang korang sendri belum pernah jumpa. Jangan mudah jatuh hati sebenarnya.

Dalam dunia sekarang macam2 boleh jadi! Tentu ader sebab bila seseorang tu sembunyikan identiti. Klu yang x sembunyikan identiti pun belum tentu korang boleh percaya.

Aku ader sorang member ni yang suka mengusik orang dengan sms. Satu aritu dia pulak dapat sms dri sorang pompuan yang tersalah antar msg. Kawan aku ni aper lagi amik kesempatan layan minah ni. Bila dia sedar minah ni cam dah suka ngan dia, dia rasa serba salah lak. Pastu berterus terang ngan minah tu yg dia main2 jer. Minah ni memang lar marah mula2 n stop msg member aku ni. Tapi selang x lama plak minah dok antar gak lagi msg kat member aku ni. Member aku ni memang x nak sebab minah ni lagi tua dr dia. Tapi minah tu still gak antar msg ajak kuar n kenal. So...korang nampak tak kat sini camner mudahnyer minah ni suka kat orang yg dia cuma kenal melalui sms. Katalah kawan aku ni jahat n then ajak minah ni kuar n buat jahat ngan dia. X ker naya jer!

So untuk korang suma tolong lar yer jaga diri korang bebaik. Jgn mudah percaya n jatuh hati pada orang...itu nasihat aku utk korang suma. Kita suma ader akal....bak kata nabil...lu pikir lar sndri ek!!!

1 comment:

cahaya said...

yup..everyone has thie own secrets that they dont want anybody to know it..cause we are not perfect..smtimes, we pretend to be smone else just to make sre our secret safe...and smtimes, like you said people expect more than us..while we are not like they think we are...
"dont trust anybody"...actually, dont totally trust anybody....you have to trust smone..just dont totally trust them..even you have to trust your love one..or your relatonship will not last...
learn frm mistakes we make.that what make life worthwhile...(^_^)