Monday, December 8, 2008

J.A.N.J.I

Orang cakap kerbau dipegang pada tali....manusia dipegang pada janji! Tapi zaman sekarang ni memang susah nak guna perpatah ni lagi. Janji orang anggap cam no meanings. Setakat berjanji nak sedapkan hati. Tapi betul lar... zaman sekarang memang x boleh lagi nak percaya orang hanya berdasarkan kata. Suma nak hitam putih. Zaman dah berubah...orang semakin cakap x serupa bikin.



X payah tengok jauh-jauh, tgk diri sendiri pun dah cukup. Aku pun selalu gak janji tapi memang susah nak tunaikan. Kekadang tu mmg lancar jer keluar dari mulut...sebenarnya untuk sedapkan hati org. Tapi..tu lar...x sengaja kan. Kalau fikir-fikir balik, manusia kalau dah x boleh dipegang pada janjinya...nak pegang apa yer? Sama - sama lah kita fikirkan.

2 comments:

Ajeem said...

berjanji kepada angin adalah..saya banyak terlibat majlis rasmi sejak smk hingga ipta..tapi tidak ada majlis yang benar-benar 'on time'.apa yang menghibakan apabila ia diterima sebagai budaya dan dilabel sebagai 'janji melayu'.kesian bangsa malaysia ni..

aKu..DiA...kAmU said...

realiti nya begitu lar...bukan nak kutuk bangsa sendri..tp itu lar kenyataan yg kita org melayu kena ubah..walaupun payah...huhuhu...