Wednesday, December 10, 2008

Kawanku yg ku panggil mmbeekk...

Dulu masa time zaman aku muda remaja aku ni suka menyakat org. Aku dulu sekolah suma pompuan. Lelaki yg seingat aku cuma cikgu fizik aku ngan cikgu add math jer, pastu ader sorang cikgu kadet aku n x silap aku dia ajar subject seni kat sekolah aku. Selain dari mereka ni ader lar lagi 2 org lelaki tukang kebun sekolah n abg tukang masak kat kantin sekolah. Yg lain rmi cikgu pompuan. Aku pun x tau apsal kat sekolah aku kekurangan org lelaki?? Erm..x penting lar suma tu..yg aku nak citer kat sini bukan pasal cikgu2 sekolah aku tapi pasal sorang kawan aku yg sampai sekarang ni aku masih contact dier. Kawan aku ni namanya aida tapi nama full namenya x bleh ler teman sebut disini. Takut lar plak klu dia terbace...heheee...

Kenapa aku nak citer pasal dier kat sini ek? Ermm...entah ler aku tetiba aku teringat tentang kawan aku ni. Uniknya dier ni tentu lar pada gelarannya...mmmbeekk...

Kat sekolah aku ni gak dulu...ader lar satu budaya ni...budaya menghantar bunga di hari kantin sekolah. Budaya ni memang wujud zaman berzaman....sejak aku form1 sampai form 5 mmg wujud budaya ni....dan pada siapa bunga ni dihantar.....lu pikir lar sendri...heheeee....Masa zaman aku sekolah ni lar aku baru tau definisi bilangan bunga....klu antar 3 kuntum tu maknanya "I LUV U", klu antar 99 kuntum maknanya "Kau lah pelengkap hidupku"...dan banyak ler lagi....dan org yg aku antar untuk pertama kalinya dalam hidup aku ialah si kawan aku ni, si mmbbeekk lar..heheee...ni kira aku punya secret admirer lar....bilangan bunga yg aku antar dah tentu lar 3 kuntum....kenapa? Lu pikir lar sndri....

Aku igt bila antar tu dpt ler ucapan terima kasih...sekali bunga aku kena reject lar plak...siap ngan boikot aku plak tu...malu tu dahler sepasal....putus kawan plak tu....ish..ish...garang betul kawan aku ni....lama gak ler aku minta maaf...sampai dah nak abis form 5 bru kawan blk...tp tu citer lama..citer zaman sekolah....aku pun tak tau kenapa aku ni fanatik giler ngan kawan aku ni.....cam korang fanatik ngan artis....camtu lar aku fanatik ngan kawan aku ni...suma gambar dia aku simpan....besday dia aku igt...tp dah tua2 ni aku dah stop buat suma keje giler tu....member aku ni masih wujud lagi sampai skrg....kitaorg dah x gaduh cam dulu....masing2 dah tua kan..hheehee...tapi apapun aku kena berterima kasih gak ngan kawan aku ni.... Sebab dia aku berani kejar impian aku selama ni...sebab dia aku usaha untuk improvekan diri....kawan aku ni...dari masa sekolah memang ler kategori bijak pandai....aku ni kategori....sedang...sedang..lar... tapi sebab malu ngan dier...memang berhempas pulas lar jugak aku....PMR dia score 8A...aku score 6A....SPM dia score Pangkat 1 agg belas2...aku score SPM Pangkat 1 agg puluh...ok ler tu kan....heheee...

Moral of the story dari entry aku ni mudah jer....saper ckp sifat fanatik x bagus...bagus sebenarnya....tapi biar ler bertempat....jgn main redah jer ek...
Buat kawan aku ni...ko dah byk merubah aku walaupun tanpa ko sedari....thanks beb..


No comments: