Monday, February 2, 2009

Pabila Februari Menjelma.....


Februari!


Bulan yg aku selalu tggu. Februari bagi aku memang bulan untuk aku. Bukan sebab kedatangan 14 Februari..., tetapi sebenarnya disebabkan pada bulan ni aku berkongsi bulan kelahiran yang sama dengan insan yg aku paling sayang dalam hidup aku. Lebih istimewa tarikh kami dibezakan selang tarikh 14 Februari!

Selalunya dalam bulan Februari juga akan ada khabar gembira untuk aku. Tak tahu lar kenapa...aku dengan februari memang sangat kacip..kui..kui..kui.. memang hari-hari di dalam bulan akan terasa sgt bermakna sekali. Aku harap seperti tahun-tahun sebelum ini, akan ada khabar gembira juga bagi tahun ini.

Seiring dengan kehadiran bulan februari juga....mood aku akan berubah. Aku boleh gi ofis dengan senyuman x lekang dibibir. Kamu tahu bagaimana bahagianya rasa hati pabila februari menjelma?

Setenang air dikali...
Selembut angin bayu yg bertiup lembut...
Seindah musim bunga...
Sesayup bunyi loceng dimenara....
Dan sedamai kicauan burung di taman...

Ahh....februari! Apa lagi yang mampu aku suarakan....aku suka Februari...seperti tahun-tahun sebelumnya!!!!

17 comments:

Hulubalang Derhaka said...

Kihkihkih..
Jiwang amaaattt..!!
Bicara tentang cinta iya?
Aduh dongg.. Bisa luluh jiwa mendengar baitnya..

Kehkehkeh..
Gua ada sikit pelik laa.. Ko ni sama gender dengan gua ke atau berlawanan? Gua ada sebut bro tu ari.. Takut silap je..

aKu..DiA...kAmU said...

Hulubalang derhaka: x der hal! Bro ker bra ker..x der hal...kui..kui..kui...

sharamli said...

suka la sgt...
ni agak2 kal0 bday 29 feb...cmana?

ezany said...

ramai jer org kata bulan 2 ni sesuai utk berkasih sayang.. ehehe.. ntah laa..

cahaya said...

bday ker?ish..kalo bday..future happy bday la yerk...

Cikli said...

salam,

ni jenis orang yang suka nombor 2 ni. bahaya jugak, semua nak 2 je.

aKu..DiA...kAmU said...

sharamli: 29 feb lg best apa...4 tahun sekali baru umur naik 1 tahun...kui..kui..kui..muda jer!!

ezany: mungkin betul kot...tu yg aku pun lahir bulan ni..tanda kasih syg dari mak ayah aku ler tu..hehheee..

cahaya: tengkiu...tengkiu..

cikli: ok gak per klu suma ada 2..baru boleh tukar2..kui..kui..kui...lagi ceria hidup ni!!!

alif-mikail said...

koi tahu kumpulan Januari je..

ni kumpulan baru ke?
lalalaalla

tasikmerah said...

ooo... minggu depan befday dia... :)

aKu..DiA...kAmU said...

alif-mikail: hahaaahaa...jeles ar tu!!

tasik merah: erm??? yer kot!! ;p

mrblind said...

lu nak hadiah ke buat posting macam ni..ahhahaa

sultan said...

aku suke februari slalu nye bulan ni company aku bg gaji awal...

cahaya said...

tengkiu jerk?takde ke cokelat2?hukhukhuk

aKu..DiA...kAmU said...

mrblind: lu memang memahami lar mrblind....walaupun nama lu mrblind..hehehee..

sultan: komepeni aku lak x kira ada berapa hari dlm bulan tu..diaorg ttp gak bg 5hb..cam sengal jer...cit..

cahaya: ish..nak cekelat ker..ok tggu ek..heheee..

Dzulkarnain Mohamad said...

teringat lagu alleycat..

sekuntum mawar merah..
sebuah puisi..
utk gadis pilihan..
di bulan februari..

diskopi said...

Politik Perak Kacau. Siapa pilihan Sultan Perak? BN atau PR? Ikuti analisanya di blog santai studen UKM kat: http://diskopi.wordpress.com

dalia_zulia said...

lahir bulan february? ya sama seperti saya....bulan yang menarik...hehehehe...tapi menarik lagi bukan ramadhan....(^_^)..salam singgah