Monday, January 5, 2009

Bila yg dirancang tak selalunya menjadi...


Kadang2 kehidupan kita ni pelik! Apa yang kita x nak....kadang2 itu yang kita dapat. Pernah gak kita suka sesuatu tapi dapat plak sesuatu yang lain....yg lagi pelik dan aku rasa memang pelik tahap gaban ni lah...pasal percutian aku! Last2 minit bleh lak cancel gi tempat lain.....klu dekat2 area yg dirancang tu...bleh lar aku terima....ni sikit punya lari jauh beb....destinasi yang dirancang sebelah barat semenanjung.... esok nak gi malam ni bleh tukar plan gi pantai timur semenanjung....huhuhuhu...x kisah lar kan..janji CUTI-CUTI MALAYSIA tetap berjalan gak!!

Entry aku yg terdahulu aku dah war2 kan konon nak bercuti kat Pangkor kan....tapi last menet tukar gi merayap Kelantan ngn Terangganu. Ok lar tu kan! Komen aku yang dah lama giler x gi negeri pantai timur ni (seingat aku 1st n last aku gi masa darjah 4....family trip gak!)....x byk berubah ek! Tapi aku x join gi merayap merata.....lebih byk hbskan masa tido kat homestay tu....aku kena demam lar plak masa kat ganu....huhuhuu....ari last baru demam aku ok...

Kat ganu tempat yang aku sempat gi Pasar Payang kat Kuala Terengganu ngan Rantau Abang! Kelantan lak aku cuma gi Kota Bharu ngan ngan Bukit Bunga...hehehehee.....sikit jer tempat aku gi kan! Tapi bukan sebab aku malas....korang tau2 jer lar bila trip family ni lain skit....makcik2 n mak aku begitu teruja mengabiskan duit diaorg bershopping sakan! Memandangkan kat sebelah pantai timur musim hujan....laut mmg x bleh nak gi ar....ombak sikit punya besar....so apa lagi aktiviti yg ader....jadi kedi mak aku ler....bawa barang2 shopping! Makcik2 n mak aku begitu teruja ngan batik kat sana....beratus2 rm aku tgk diaorg laburkan beli kain pasang....aku??? fuuhhhh....sempat capai t-shirt 2-3 helai ngan souvenir utk member2 ofis aku jer...hehheee...

Kalau ader yg tanya, lama sgt ker aku gi sampai amik masa lama nak update blog aku....sebenarnya x ler lama....4-5 hari jer...tapi lepas aku balik bercuti tu....aku dah x der mood sgt nak update blog....korang tau kan isu hangat sekarang.....PALESTINE!!! Sedey lar woit...kita ni berseronok2 kat negara sendri...saudara seagama kita kat sana tengah bertarung untuk hidup! Tahun baru pun aku x gi mana....duk umah jer....tgk bunga api pun x! Memang x der mood ler....k, ar aku berenti setakat ni dahulu! Sama-samalah kita berdoa untuk keamanan di PALESTINE!




4 comments:

Dba Ghani said...

sabar ekk

cahaya said...

lor pi ganu ngan klantan jer ker?kiter ada kat ganu ngan kelantan time2 cuti ari tu..naper tak pi rantau panjang?sana pun murah gak..kat rantau panjang tu pempuan ke laki ke boleh shopping sakan tau..ish..ish..ish...

Firdaus said...

pantai timur tak banjir ke beb?

MaSHee said...

dBagHaNi: huhhuhuh..sesungguhnya aku ini tergolong dlm org yg bsabar..

cahaya: rantau panjang??? x sama ngan rantau abang ker???hehehe... Lainx klu gi sana bleh jumpa ek..huhhuu..

apei budak kampung:
Time aku seberang sempadan kelantan ngan perak bru banjir kot!! Aku ni daulat skit...kui..kui..kui..