Friday, July 4, 2014

Ramadhan datang lagi..

Dah hampir seminggu umat islam menyambut ramadhan. Malam ni malam ke-6 Ramadhan 1435H. Alhamdulillah, setakat ni semua baik2 saje. Perasaan aku tahun ni sama macam aku sambut Ramadhan tahun lepas. Penuh pengharapan moga tahun ini tahun terakhir aku sambut Ramadhan dengan status single.

Dah jumpa jodoh kah? Ermm..tak lar! Sama macam tahun lepas juga belum jumpa. Tapi...entah! Perasaan aku kuat, masa makin hampir. InsyaAllah Dia akan tunaikan permintaanku yang satu ini. Dia sedang menguji berapa kuat kesabaran aku dengan ujian ini. Aku yakin ada sesuatu menunggu aku dipenghujung ujian ini. Moga pengakhirannya baik2 sahaja. Doa-doakan lar agar dibuka pintu rezekiku yang satu itu. Amin...insyaAllah!

Banyak yang Dia telah beri untuk aku tahun ini. Alhamdulillah..syukur dengan segala rezeki yang Kau kurniakan padaku ya Allah! Sungguh aku tak mahu nikmatMu itu membuat aku semakin jauh dariMu. Aku mengharapkan keredhaanMu dalam meniti setiap perjalanan hidupku. 

Positif...
Itu yang ada dalam diri aku sekarang. Kadang2 menjadi diri aku ini pun membuat aku rasa pelik. Aku sering rasakan aku letak perasaan yang tidak kena pada tempatnya. Tak tahu kenapa dalam hati ada rasa gembira. Kegembiraan untuk apa? Itu yang aku tak dapat tafsirkan. Adakala aku rasa tertekan. Tapi rasa gembira itu membunuh tekanan dalam diri aku tanpa aku sedari. Entah..mungkin ini yang dikatakan berkat bulan Ramadhan kot! Yang mana malamnya dipenuhi berkah dan paginya dilimpahi rahmat yang membahagiakan hati.

Masih berdoa dan mengharap semoga semuanya baik2 sahaja dihujungnya nanti!



No comments: