Tuesday, July 8, 2014

Ramadhan ke-10: Surau kecik ofis aku..

Bulan puasa macam ni, tidur dalam surau bukan lar suatu perkara yang asing. Even tak bulan puasa pun aku suka jer bantai tidur dalam surau time break lunch.

Disebabkan surau ofis aku ni kecik jer, awal2 nak masuk ramadhan aritu kami dah bincang ramai2 mana port lagi yang sesuai untuk jadikan markas tidur. Setelah bincang2 kami setuju selain dari surau bilik drawing akan jadi markas kedua untuk port tidur. Ada yang nak bawa tikar dan idea yang paling extreme dari aku, nak bawa toto lagi selesa...hehee..

Bila masuk awal ramadhan semua perancangan dah jadi kucar kacir sebab kami tak isytihar bilik drawing jadi port kedua kami, ada pulak geng lain yg lagi advanced jadikan bilik drawing tu markas diaorang. Lagi setengah jam nak sampai kul 12 bilik drawing dah penuh. Nak tak nak kami semua berhimpit lar tidur dalam surau kecik. Yang mana lambat pandai2 lar cari port lain nak tidur. 

Setiap hari, lg 15mnt nak kul 12 semua dh jeling2 jam nak book surau. Selalunya aku mesti dpt tempat sbb aku mmg check in awal. Aku kan dah nak berenti keje dah x ada. Hilang pun bos x amik port. 

Kekerapan aku dapat port lepak dalam surau rupanya telah buat sorang member ofis x puas hati. Semalam baru sehari aku x check in, arini aku check in ada perubahan pulak dibuat. Aku bising ler then member aku sound aku balik cakap surau bukan untuk tidur. Terus aku angin.. aku kuar lepas solat, aku tarik pintu konon2 macam nak hempas lar, sekali terlebih tarik daaa... Pintu tu melantun kena kepala aku...hahaa..malu kejap..

Tuhan bayar cash! Aku baru marah dalam hati dah dapat balasan. Bulan puasa bukan bulan untuk cari gaduh. Banyak2 bersabar yer...aduhaii...

No comments: