Tuesday, December 31, 2013

Selamat Tinggal 2013! Selamat datang 2014!!

Kadang2 bila angin gila aku sampai tetiba saje aku akan msg ex aku tanya soalan bukan2. Macam semalam aku msg dia tanya,

"Macam mana yer u boleh teruskan kehidupan u tanpa I?" atau yang dulu,
"U rasa u bahagia ker tanpa I?"

Bila dah tekan send baru nak menyesal sendiri kenapa lar aku gi hantar msg tu kat dia? Tak payah tanya pun dah tau dia bahagia. Kalau tak bahagia tentu dia dah datang cari aku sekarang. Lagipun apa motif pulak aku nak tanya macam tu tiba2 selepas 2 tahun. Aku memang suka buat perkara bodoh tanpa fikir panjang lepas tu menyesal sendiri.

Macam mana kalau tetiba dia balas jawab, "I menyesal u nak tak terima I balik?'

Aku nak ke terima dia kembali? Bodoh betul aku ni! Tak kan nak suruh dia tinggalkan family dengan anak dia hanya sebab aku. Sebab nak dia kembali pada aku, aku nak pisahkan dia dengan anak? Sangat bukan diri aku yang sebenar!

Aku tanya diri aku balik, betul-betul ker aku nak dia atau sebenarnya aku sakit hati tengok dia boleh bahagia tanpa aku? Bahagia sangat ker aku masa dengan dia dulu? Bila aku tanya dan tanya diri aku macam-macam soalan, baru aku sedar aku sebenarnya dah tak perlukan dia pun dalam hidup aku. Aku tak tahu apa yang buat aku susah nak lepaskan dia dari hidup aku. Tapi bila aku fikir lama-lama sebabnya mungkin aku selalu fikir tak ada orang mampu sayang atau jaga dia sebaik aku. Tak ada orang yang boleh bahagiakan dia selain aku.

Aku selalu harap dia akan menyesal dan kembali pada aku. Aku selalu cakap keputusan dia tinggalkan aku dulu salah. Tapi hakikatnya tak. Keputusan dia betul. Apa yang dia buat tu betul. Cuma aku yang tak mahu terima kenyataan. Mungkin sebab terlampau sayang aku jadi macam sekarang.

Aku tahu dah banyak kali aku cerita kat sini aku akan lupakan dia. Bukan sekali dua. Tiap-tiap tahun pun macam ni. Tapi untuk kali ni aku benar-benar yakin. Ini tahun terakhir aku cerita tentang dia di sini, cerita tentang rasa kecewa aku pada dia. Pada aku cukuplah ini cerita terakhir. Aku selalu harap dia akan buka blog aku ni dan baca semua luahan hati aku ni tentang sakit yang aku rasa. Tapi untuk apa? Jadi aku harap ini yang terakhir.

Selamat tinggal 2013! Selamat datang 2014!






No comments: