Tuesday, October 1, 2013

Jangan bersedih! Sesungguhnya Allah SWT bersama kita....

                                                          (sumber: youtube.com)

Video ini pertama kali saya tonton beberapa bulan yang lalu apabila dikongsikan di facebook oleh seorang rakan saya. Menonton video ini membuatkan saya terasa seperti tersentak dari belenggu kesedihan yang tak berpenghujung. Seperti dikejutkan dari tidur yang panjang.

MasyaAllah....betapa selama ini saya lalai dalam hidup saya dalam mensyukuri segala nikmat yang Allah SWT berikan untuk saya! Betapa saya hanyut dalam kesedihan dan berputus asa tanpa sebab dan alasan yang munasabah!

Benarlah hakikat, kata-kata yang baik itu seumpama seteguk air dingin yang mampu menghilangkan dahaga musafir di tengah padang pasir. Benarlah jua hakikat, nasihat yang baik itu sekiranya diberikan pada hati yang keras mampu melembutkannya!

Saya menitiskan air mata bukan sahaja ketika pertama kali mendengar video ini bahkan  tiap kali mengulang tayang video ini, kata-kata ustaz masih meninggalkan kesan di hati.

Saya kongsikan video ini dengan harapan, ada insan yang terjumpa blog ini ketika dia sangat memerlukan kata-kata yang dapat menenangkan kesedihan hati. Semoga kita semua bertabah dalam menjalani kehidupan seharian. Moga kita sentiasa di dalam lindungan kasih-sayang dan rahmat dari Allah SWT.

Terima kasih Ustaz Asri atas kata-kata ustaz yang menyedarkan saya dulu. Semoga Allah SWT memberi pahala kebaikan kepada Ustaz Asri, pada mereka yang menguploadkan video ini di youtube dan pada sahabat saya di facebook. Amin..

No comments: