Sunday, October 13, 2013

Selamat Menyambut Aidiladha!!

Menanti esok menjelma macam tunggu hari gaji jer....huhuuu.. x sabar aku nak gerak balik Tepeng esok. Nak sambut raya aji ngn family. Abang, kakak dengan adik aku semua dah gerak dulu. Sakan diaorang whatsapp aku gambar diaorang merayap arini. Pi makan sana lar..pi makan sini lar... Xper..tunggu jer aku sampai esok! Tempat makan yang aku nak gi pekena 1st mestilah kuewtiau koboi. Terbaek x ingat!

Arini aku masih kat ofis. Nak siapkan kemas separuh drawing kat rak belakang. Minta tolong bangla tolong lipat. Aku just susun dalam file. Bos dah bising semalam semua barang tak kemas lagi! Aku memang failed bab2 mengemas ni...huhuuu... Cuti tahunan aku dah abis rupanya. Siap dah pakai advance leave tahun depan. Abistu tahun depan nak cuti apanya? Terpaksa aku dating bekerja di hari Ahad. Kumpul cuti untuk hujung tahun ni dengan tahun depan.

Bulan ni sibuk betul. Cuti dah apply banyak. Ada kelas dengan exam nak attend. X tau boleh lulus ker tak. Malas betul nak baca nota. Harap-harap boleh lulus. Nak proceed dengan kerjaya perunding unit amanah tahun depan. Bestnya kalau apa yang aku plan menjadi next year. Nanti tahun baru nak buat entry apa yang patut aku capai sepanjang tahun. Banyak benda dalam otak! Alhamdulillah...tahun-tahun sukar dah berlalu dalam hidup aku! Dah tak hidup dalam kesedihan lagi. Betul kot bila kita dilanda masalah, kita jangan stress berfikir macam mana nak mengatasi semua tu. Just go with the flow! Hanya berdoa diberi kekuatan melaluinya. Kalau pandang ke belakang balik tak tahu bagaimana aku lalui semua ni dulu. Kalau ikut hati dah tentu aku berputus asa dari awal!

Emm...okay nak ambil kesempatan untuk ucapkan Selamat Menyambut Aidiladha buat semua umat Islam di Malaysia! Jumpa lagi dalam next entry!

No comments: