Friday, July 26, 2013

Ramadhan ke-18...

Alhamdulillah...sedar tak sedar hari ni dah sampai Ramadhan ke-18! Cepat betul masa berlalu. Rasa macam baru jer kita sambut 1 Ramadhan. Tahun ni terasa sekali perbezaannya. Ramadhan kali ni lebih dihayati dari tahun2 yang sebelumnya. Macam aku katakan sebelum ni. Faktor umur menyebabkan aku makin matang mungkin.

Malam esok bermula pemburuan malam Lailatulqadar. Entahkan berjumpa atau tidak bukan hak kita menentukan yang pasti berusahalah selagi terdaya.

Persiapan raya tahun ni lebih meriah. Semuanya sebab aku dah makin kurus...heheee.. Jadi lebih bersemangat nak bergaya! Dulu aku pernah tulis yang aku sedang dalam proses mengecilkan diri dengan mengamalkan DIET ATKIN. Diet aku bermula pada bulan Mac yg lalu dan sehingga ke hari ini aku dah berjaya kurangkan berat badan dari 74kg ker 61kg. Nanti bila aku dah dapatkan berat ideal baru aku akan catatkan bagaimana proses diet ini dilakukan.

Ada perkara lain yang aku nak luahkan sebenarnya. Tapi biasalah, bila depan laptop aku hilang kata untuk bercerita. Nantilah bila aku bersedia aku akan tulis lagi.

Interview aku aritu pun tak tahu apa cerita lagi. Tapi boleh dianggap tak dapat lar. Sedih juga tapi aku selalu percaya setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya. Mungkin rezeki aku kat tempat sekarang kot. Mggu lepas dapat surat kenaikan gaji untuk pertengahan tahun. Tapi tak boleh kecoh2 sebab tak semua orang dapat. Jadi siapa yang dapat, masing2 senyap jer. Aku dengar bulan 9 company nak bagi share pada staff. Entahlar betul ker tidak. Kalau betul ada...Alhamdulillah rezeki Allah nak bagi. Kalau tak ada, kena bersyukur dengan kenaikan gaji ngn bonus hujung tahun nanti jer lar.

Ok lar....salam Ramadhan & selamat membuat persiapan beraya tak lama lagi...

1 comment:

Tengkubutang said...

hai.. salam kenal,
follower no.100
done follow sini,
jom follow teman yea yunk..=)

http://tengkubutang@blogspot.com/ -->(official)
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/ -->2nd blog