Sunday, January 12, 2014

Minggu pertama di awal tahun 2014.

Hari Selasa minggu lepas aku pergi interview kat Sunway Construction. Lepas habis interview terus rasa sedikit down. Kenapa? Sebab interviewer tu persoalkan tentang KESETIAAN! Kenapa aku banyak tukar-tukar kerja? Banyak ker kalau sepanjang 9 tahun bekerja, aku kerja dengan 5 buah company? Entah! Bagi aku ok apa. Aku bukan lepas habis belajar terus jadi jurutera. Aku mula sebagai kerani! Sikit-sikit aku timba pengalaman baru sampai tahap sekarang.

Dia cakap duit bukan segalanya! Aku kata, "Betul, duit memang bukan segalanya tapi segala-galanya perlukan duit!" Kat situ ada sedikit argument. Tak apa lah, kalau bukan rezeki dekat situ aku redha jer. Masa aku minta dulu sebab dah hujung tahun dan projek sekarang dah habis. Mula-mula dulu risau sebab takut kena hantar projek jauh macam Johor atau Sabah. Tapi baru-baru ni dah dapat confirmation projek aku seterusnya dekat Putrajaya. It's one of my favorite places!

Minggu lepas juga ada berita baik untuk semua site staff. Elaun kami dah dinaikkan 2 kali ganda bermula gaji bulan Januari 2014. Plus kenaikan hujung tahun lagi. Alhamdulillah...rezeki berganda-ganda! "Maka nikmat Allah yang manakah kamu dustakan?"

Kalau ikut perancangan aku tahun 2014 ni mungkin tahun terakhir aku kerja makan gaji. Aku sebenarnya nak concentrate dengan Public Mutual. Nak jadi agent sepenuh masa. Kalau tanya aku sekarang bidang apa yang aku nak ceburi? Aku lebih berminat buat sales! Aku suka jumpa orang dan bagi khidmat nasihat. Tapi ilmu aku tak cukup lagi. Hujung tahun 2013 aritu aku submit 7 form clients, yang lepas cuma 3 clients. Lagi 4 sangkut! Tak ada rezeki aku dan maybe Allah suruh aku berusaha lagi. Lagi satu aku kena kikis perasaan malu dengan gelabah. Ni kekurangan aku. Bila panic aku akan cakap laju-laju...hahaaa...Tak apa aku akan cuba buat lebih baik lagi. Kalau selalu jumpa orang nanti tak ada lah gagap lagi.

Ermmm....apa lagi yer yang berlaku di awal tahun ni?

Ooo...ada berita baik akan berlaku bulan 3 nanti. InsyaAllah kalau ada rezeki aku nak pergi menunaikan umrah dengan family. Sekarang tengah buat persiapan daftar visa semua. Kalau ada rezeki aku InsyaAllah sampai lar nanti.

Semalam juga bateri kereta aku untuk kali pertamanya kong! Punyalah nak jimat duit tak nak tukar bateri kereta, nak tunggu balik Tepeng baru nak tukar sebab kat sana murah. Last-last kena tukar kat sini juga. Kereta tersadai kat rumah along. Nasib baik kong masa kat sana, kalau kena tepi jalan tak ke naya! Jadi program aku untuk esok ialah gi tukar bateri kereta.

Rasanya ini jer rangkuman perkara yang berlaku dalam dari last entry aku hari tu. Ada apa-apa lagi aku update lagi. Babai!!



No comments: