Friday, August 29, 2014

I Miss U..

Pernah dengar tak orang cakap kalau tiba-tiba kita teringatkan seseorang, itu maknanya orang tu rindu kat kita. Hari ini benda ni betul2 berlaku.

Walaupun aku dah lama tak cerita pasal dia dalam blog aku tapi tipu lah kalau aku cakap aku dah lupakan terus. Ada ketika aku akan ingatkan dia. Tapi aku lebih suka pendamkan dalam hati  sebab aku tahu dengan meluahkan tak dapat membantu aku apa-apapun. Lebih baik pendam dan sibukkan diri dengan perkara lain. Cara ni kadang-kadang berkesan tapi adakala aku akan teringat balik selang beberapa jangka masa. Apa yang aku boleh buat bila ingatan aku kuat sangat pada dia, aku akan berdoa moga Tuhan jaga dia dan bahagiakan hidup dia disamping orang-orang kesayangannya. Benar itu yang lahir dari hati aku dan itu yang aku harapkan berlaku.

Harini untuk sekian lamanya, dia tiba-tiba mesej aku. Bertanya khabar. Katanya dia mimpikan aku. Aku balas "I Miss U..". Ringkas. Tapi sarat membawa maksud hati aku. Dia mampu reply dengan senyuman kecil. Aku tak tahu apa ada dalam hati dia dan aku tak rasa aku ingin tahu. Macam aku cakap tadi, tak ada apa yang dapat mengubah keadaan. Hanya tambah sebak dan buka lagi luka lama. Mesej kami terhenti disitu. Aku tak ingin balas dan aku tahu dia juga begitu. Macam dia kata dulu lupakan apa yang berlaku dan teruskan hidup...
 


1 comment:

AkuBukanLelaki said...

betul tu..lupakan semua dan teruskan hidup.